Bedankt dat je contact met Aegean hebt opgenomen .
We hopen dat we u hieronder alle nodige informatie hebben verstrekt met betrekking tot uw vraag, maar blijven wel ter uwer beschikking voor toekomstige communicatie of verduidelijking.
Houd er ook rekening mee dat er geen verschillende voorwaarden zijn voor medische handbagage en gecontroleerde medische bagage. Aangezien er echter beperkingen zijn voor sommige landen, wordt elk geval afzonderlijk beoordeeld.
In antwoord op uw e-mail wordt u ook geadviseerd om, in het geval dat een medische aandoening aan de orde is, contact op te nemen met onze “afdeling Reserveringen” om u te informeren over de relevante medische noodzaak, terwijl elke zaak afzonderlijk wordt onderzocht.
Volgens de handleiding van onze Passagiers service is voor medische problemen van een passagier met beperkte mobiliteit een medische verklaring vereist .
De aard en omvang van de handicap van een passagier moet worden vastgesteld voordat de boeking van de passagier wordt aanvaard en waar nodig of bij twijfel moet de Aegean Medical Department worden geraadpleegd over acceptatie.
Medische gevallen omvatten passagiers:
– wiens gedrag, mentale toestand of fysieke conditie hen niet in staat stelt om voor zichzelf te zorgen zonder hulp of die een risico kan vormen voor zichzelf, voor andere personen of voor de veiligheid van de vlucht
– met letsels aan de schedel / hersenen, met inwendig of groot uitwendig letsel
– met krampachtige verlamming met hersenbeschadiging of met een mentale tekortkoming
– waarvan de ingesprongen reisdatum eerder is dan 6 maanden na een infractuur of een beroerte
– die tijdens de vlucht afhankelijk zijn van speciale apparatuur of behandeling (zuurstof, gasmasker, incubator, infusies enz.)
– die niet op een passagiersstoel kan rijden met de rugleuning rechtop (rijtuig van
brancard)
Wanneer toestemming door de medische afdeling is vereist, wordt “MEDA” in het SSR-veld van de PNR geplaatst en moet de passagier worden geïnformeerd dat de volgende “formulieren voor passagiers die speciale bijstand vereisen” zijn voltooid.
Het medische informatieformulier (MEDIF) wordt ingevuld door de behandelende arts en bevat gedetailleerde informatie over de conditie van de passagiers waarmee de medische adviseurs van Aegean kunnen beoordelen of en onder welke voorwaarden de patiënt kan worden toegestaan met een vliegtuig te reizen zoals gevraagd. Deze details zullen de Aegean Medical Department ook helpen bij het geven van de juiste instructies voor de zorg van de patiënt en de speciale omstandigheden van de gevraagde luchtvaartreis.
Bovendien willen we graag duidelijk maken dat medisch materiaal wordt beschouwd als de zuurstofcilinders, de draagbare zuurstofconcentrators, CPAP-machines, enz., Afhankelijk van het medische incident waarnaar wordt verwezen.